وبلاگ تخصصي نيروهاي نظامي ايران
 
 

گلوله زنی ماوزر و برنو – Mauser and Brno


کارخانه ماوزر در آلمان (امپراطوری پروس) از سال 1870 به مدیریت پیتر پاول ماوزر – Peter Paul Mauser- اقدام به تولید تفنگ های گلوله زنی نظامی کرد و تفنگ معروف این کارخانه بنام K98 (که در سال 1898 عرضه گردید) شهرت بین المللی پیدا کرد و سلاح رسمی ارتش آلمان در دو جنگ اول و دوم جهانی گردید.



تصویر چند مدل ماوزر بکار رفته در دو جنگ جهانی




 

 

 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 24 شهريور 1391برچسب:, :: 13:32 :: توسط : مهرداد مقامي

مقدمه مترجم: تام کوپر نویسنده و محقق اتریشی یکی از معدود صاحب نظران هوانوردی نظامی غرب است که در مورد نیروی هوایی ایران و هواپیماهای در حال خدمت در این نیرو تا کنون مقالات و حتی کتاب های زیادی را به رشته تحریر در آورده است. در وضعیت فعلی منطقه و بحران های اخیر که خاورمیانه با آن روبروست، نگاه تمام جهانیان به کشور ایران دوخته شده است زیرا کشور دیگری موقعیت ژئوپلیتیکی و اهمیت اقتصادی و نظامی را که کشور ما در منطقه داراست ندارد. مسئله قدرت اتمی ایران و پافشاری سران کشورمان بر احقاق حقوق مسلم ایران در دارا بودن فناوری هسته ای برای مقاصد صلح آمیز موجب شده است تا توجه کشورهای مختلف دنیا به قوای نظامی ایران و بررسی امکان درگیری نظامی بین ایران و کشورهایی نظیر آمریکا و دولت های اروپایی معطوف شود. مقاله ای که در ادامه خواهید خواند، به تحلیل توانایی های نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران می پردازد و اهمیت وجود این نیرو در دفاع از کشورمان به عنوان تنها عامل بازدارنده و دفاعی در مقابل دشمن احتمالی را بررسی می نماید. لازم به ذکر است که ترجمه این اثر نماینده مطابقت عقاید نویسنده با نظر مترجم و تایید یا رد مسائل نیست و این مقاله صرفاً بازتاب افکار و ایده های نویسنده این مطلب می باشد.

رویارویی های اخیر ایران و غرب

آیا آمریکا و متحدانش هیچ گاه وارد مواجهه نظامی با ایران خواهند شد؟ این سوالی است که در ذهن بسیاری افراد شکل گرفته است. کاری به درستی یا نادرستی این امکان نداریم، ولی ظاهراً شواهد گواه بر این مدعاست که توانایی های نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران – IRIAF بسیار بیشتر از آن است که کارشناسان نظامی غربی پیش بینی کرده اند. در حالی که توجه عموم در دنیا به سمت وقایع خشونت آمیز در عراق و جنبه های مختلف «جنگ علیه تروریسم» جلب شده است، تنش های مرتبط با ایران نیز در حال افزایش است. به دنبال اشغال عراق در تابستان سال ۲۰۰۳، عملیات هوایی بسیاری اطراف ایران صورت گرفته است. بخش بزرگی از رویارویی های هواپیماهای ایرانی با جنگنده های آمریکایی بر فراز خلیج فارس صورت گرفته، در حالی که جنگنده های دو طرف به دفعات در طول مرزهای عراق و افغانستان با هم ملاقات کرده اند.
________________________________________
موقعیتی سخت و پیچیده برای هر دو سو
در زمان تهاجم به عراق در مارس و آوریل سال ۲۰۰۳، جنگنده های فانتوم II نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران دائماً به انجام ماموریت های گشت هوایی CAP در مناطق نزدیک به دزفول و سنندج در منطقه کردستان می پرداختند به طوری که این گشت ها در تمام طول روز ادامه داشت. تا پاییز سال ۲۰۰۳ که به تدریج تنش ها میان ایران و آمریکا رو به افزایش می گذاشت، کم کم بر تعداد و اندازه فرمیشن های هواپیماهای پروازی ایران نیز افزوده شد. در نوامبر سال ۲۰۰۳ یک فروند هواپیمای آواکس E-3 Sentry متعلق به نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا که در حال انجام گشت هوایی نزدیک مرز عراق بود تعداد شانزده فروند هواپیمای F-14 Tomcat نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران را در حال پرواز در ارتفاع سی هزار پایی و در داخل حریم هوایی ایران نزدیک شهر دزفول در یک آرایش پروازی واحد شناسایی کرد. همین فرمیشن تامکت های ایرانی تا زمانی که تامکت ها نواحی مرزی را به مقصد شرق کشور ترک گفتند، به مدت بیست دقیقه تعقیب شد. از سال ۱۹۹۷ که یک فرمیشن نه فروندی تامکت ها بر فراز خلیج فارس توسط نیروی دریایی آمریکا شناسایی شد، این بزرگترین و پر تعداد ترین گروه پروازی F-14 های ایرانی بود که توسط ارتش آمریکا ردیابی می شد.
________________________________________



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 24 شهريور 1391برچسب:, :: 13:29 :: توسط : مهرداد مقامي

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (با به طور مخفف ناجا) پلیس ایران است که در سال ۱۳۷۰ خورشیدی از ترکیب شدن و و نیز کمیته انقلاب اسلامی به وجود آمد و در حال حاضر بطور رسمی نیروی اصلی مسئول حفظ امنیت داخلی ایران است. اما در کنار این نیرو، نهادهای دیگری مانند بسیج و سپاه پاسداران نیز عملاً در کار امنیت اجتماعی دخیل هستند.

محتویات

سیر تشکیل و قانون نیروی انتظامی

قبل از انقلاب دو نهاد برای تامین امنیت داخلی کشور وجود داشت. شهربانی که مسئول امور انتظامی داخل شهرها بود و ژاندارمری که امنیت خارج شهرها را تامین می‌کرد. پس از انقلاب ایجاد کمیته‌های انقلابی و فعالیتهای نظامی که داشتند مشکلاتی و تداخلاتی را بین این سه نهاد ایجاد می‌کرد. موازی کاری بین ۳ نهاد انتظامی کشور که موجب اتلاف منابع و مداخله در امور یکدیگر می‌شد و برخی دلایل دیگر سبب تلاش مقامات وقت برای ادغام سازمانهای انتظامی کشور در یکدیگر شد.[۱] «قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران» در سال ۷۰ در مجلس تصویب شد و طی آن ۱ سال به دولت برای تشکیل نیروی انتظامی فرصت داده شد. [۲][پیوند مرده]

فرماندهان




 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 24 شهريور 1391برچسب:, :: 13:24 :: توسط : مهرداد مقامي

افراد براي ورود به يگان ويژه بايد شرايط خاصي داشته باشند.از جمله اين شرايط داشتن حداقل قد 175 سانتي‌متري است كه الزامي بوده و از طرف ديگر افراد بايد اندام متناسب و نيرومندي داشته باشند.
به گزارش ازتهران امروز ؛روز گذشته جانشين فرمانده يگان ويژه نيروي انتظامي عملكرد و فعاليت يگان ويژه ناجا را تشريح كرد.

سردار اسدالله هادي‌نژاد با اعلام اينكه ۳۰ واحد نيروهاي يگان ويژه در مركز ۳۰ استان كشور مشغول انجام وظايفشان هستند، مي‌گويد: اين نيروها در تابعيت و تحت آموزش و پشتيباني يگان ويژه مركز كه در تهران مستقر است، فعاليت مي‌كنند. طبق گفته او تمام امكانات مورد استفاده در يگان ويژه بومي‌ و توليد داخل و اين تجهيزات مورد استفاده يگان ويژه قابل رقابت با نمونه‌هاي خارجي است. هادي نژاد در حرف‌هايش از نيروهاي «نوپو» هم نام برد كه نيروهاي گزيده شده‌اي از نيروهاي ورزيده‌تر يگان ويژه هستند.

يگان‌هاي ويژه چه وظايفي دارند؟



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 24 شهريور 1391برچسب:, :: 13:20 :: توسط : مهرداد مقامي


ارسال شده در تاریخ : جمعه 24 شهريور 1391برچسب:, :: 11:7 :: توسط : مهرداد مقامي


ارسال شده در تاریخ : جمعه 24 شهريور 1391برچسب:, :: 10:58 :: توسط : مهرداد مقامي


ارسال شده در تاریخ : جمعه 24 شهريور 1391برچسب:, :: 10:30 :: توسط : مهرداد مقامي

 

این عکس کوچک شده است، برای اینکه بصورت بزرگ شده ببینید، روی این قسمت کلیک کنید، اندازه اصلی عکس 325x500 می باشد.



این عکس کوچک شده است، برای اینکه بصورت بزرگ شده ببینید، روی این قسمت کلیک کنید، اندازه اصلی عکس 387x595 می باشد.

 

 

 

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 24 شهريور 1391برچسب:, :: 10:15 :: توسط : مهرداد مقامي

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ
عكس هاي نيرو هاي چمهوري اسلامي ايران
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ تخصصي نوپو و نيروهاي انتظامي و آدرس policefa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 120
بازدید ماه : 165
بازدید کل : 73212
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

Alternative content